Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 
...

 

Ερώτηση 10 βουλευτών του ΠΑΣΟΚ προς τον Πρωθυπουργό για το σκάνδαλο του ΟΤΕ
21.04.2008
 
 
 
Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Χρήστος Παπουτσής και οι βουλευτές  Λούκα Κατσέλη, Νίκος Σηφουνάκης, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου,   Μιχάλης Καρχιμάκης, Χάρης Τσιόκας, Γιάννης Μαγκριώτης, Γρηγόρης Νιώτης, Στάθης Κουτμερίδης και Φίλιππος Σαχινίδης,  κατέθεσαν σήμερα  Ερώτηση προς τον Πρωθυπουργό, για  τo σκάνδαλο του ΟΤΕ

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:


ΕΡΩΤΗΣΗ
προς τον Πρωθυπουργό

θέμα: « Το μεγάλο πολιτικό και οικονομικό σκάνδαλο εκποίησης
του ΟΤΕ»

Οι πρόσφατες ομιλίες του Πρωθυπουργού  και του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών στη Βουλή και ειδικότερα οι αναφορές στην υπόθεση του ΟΤΕ, αποκάλυψαν την αγωνιώδη προσπάθεια της Κυβέρνησης να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη και να αποκρύψει την αλήθεια, τους πραγματικούς σχεδιασμούς και τις επιδιώξεις της.  Ωστόσο, η πολιτική αξιολόγηση, η χρονολογική ταξινόμηση και η εμπεριστατωμένη έρευνα των γεγονότων,  των κυβερνητικών επιλογών και των επιχειρηματικών πρωτοβουλιών που έχουν προηγηθεί αποκαλύπτουν όλες τις διαστάσεις αυτού του μεγάλου πολιτικού και οικονομικού σκανδάλου.
Η συστηματική αξιολόγηση οδηγεί στην εύλογη πεποίθηση ότι η Κυβέρνηση και η εταιρεία MIG  βρίσκονται  σε συνεννόηση και σε παρασκηνιακή συνεργασία εδώ και ενάμισι χρόνο.

Συγκεκριμένα:
Α.   Στις 14 Δεκεμβρίου 2006, ο Υπουργός Οικονομικών κ Αλογοσκούφης καταθέτει τροπολογία που συζητείται στη Βουλή, την ημέρα εκείνη, σχετικά με τη φορολογία εισοδήματος. Με τη τροπολογία αυτή, συμπυκνωμένη σε λίγες λέξεις με γενικές αναφορές χωρίς να αναφέρεται η λέξη ΟΤΕ,  καταργείται η προηγούμενη νομοθεσία των Κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ (ν. 2843/2000), η οποία, προέβλεπε ότι το δημόσιο ΔΕΝ επιτρέπεται να κατέχει ποσοστό μικρότερο από το 33,4% της ιδιοκτησίας του ΟΤΕ. Παράλληλα, καταργεί και το ν. 2257/1994 που προέβλεπε ότι ιδιώτης επενδυτής με ποσοστό μεγαλύτερο του 5%  δεν έχει δικαίωμα παράστασης και ψήφου στη γενική συνέλευση πέραν του 5%.

Το πρωί της ίδιας ημέρας (14 Δεκεμβρίου 2006), ο κ Βγενόπουλος  προφανώς ενήμερος για τη πρωτοβουλία του Υπουργού Οικονομικών, έσπευσε να κάνει σαφείς τις προθέσεις του για τον ΟΤΕ  με απάντησή του σε ερώτηση δημοσιογράφου κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που είχε οργανωθεί για άσχετο προς τον ΟΤΕ θέμα.
Ακριβώς την επομένη ημέρα, 15 Δεκεμβρίου 2006, ο κ Βγενόπουλος επεδίωξε να διευκρινίσει ότι ο ίδιος αλλά και επενδυτές από το Dubai   ότι θα ενδιαφερθούν για την απόκτηση του ΟΤΕ εάν η Κυβέρνηση εκχωρήσει το management του Οργανισμού.
Στις επόμενες ημέρες, την 20 Δεκεμβρίου 2006, η κυβερνητική πλειοψηφία στη Βουλή ψηφίζει το νομοσχέδιο με τη τροπολογία Αλογοσκούφη και σε χρόνο ρεκόρ, μόλις δύο μέρες μετά, δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ( ΦΕΚ 276Α ) στις 22/12/2206, ο Νόμος 3522.

Β.  Την 11/01/2007 πραγματοποιείται συνάντηση  του Υπουργού κ Αλογοσκούφη με το κ Βγενόπουλο προκείμένου, όπως ανακοινώνεται, να τον ενημερώσει  για τα επενδυτικά του σχέδια.  Στη συνάντηση αυτή συμμετείχε  ο αρμόδιος για θέματα αποκρατικοποιήσεων Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου κ Παπάζογλου.  Προφανώς το θέμα συζήτησης  ήταν τα σχέδια του κ Βγενόπουλου για τον ΟΤΕ, δεδομένου ότι έκτοτε μέχρι σήμερα δεν εκδηλώθηκε κανένα ενδιαφέρον για οποιαδήποτε άλλη δημόσια επιχείρηση. Εξάλλου, δεν είναι τυχαίο ότι τη 10η Σεπτεμβρίου του 2007 ο κ. Αλογοσκούφης δηλώνει ότι « Το δημόσιο θα πρέπει να διατηρήσει στον ΟΤΕ ένα μικρό ποσοστό της τάξης του 5% έως 10%», γεγονός, το οποίο ανοίγει ακόμη περισσότερο την όρεξη στο συγκεκριμένο ιδιώτη επενδυτή να αυξήσει το ποσοστό του. Οι δηλώσεις αυτές πραγματοποιούνται  ένα μήνα μετά την πρώτη ανακοίνωση της MIG ότι έχει αποκτήσει ήδη ποσοστό 5,3% στο μετοχικό κεφάλαιο του ΟΤΕ.

Γ.  Στο μεταξύ, το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών έχει ήδη ανακοινώσει την πρόσληψη τριών τραπεζών της Eurobank , της UBS και της  Credit Suisse First Boston  ως συμβούλων για την αναζήτηση Στρατηγικού Επενδυτή στον ΟΤΕ ανάμεσα στους μεγάλους  Διεθνείς Τηλεπικοινωνιακούς Οργανισμούς.

Δ. Οι ακριβοπληρωμένες υπηρεσίες των τριών τραπεζών από το Ελληνικό Δημόσιο απεδείχθησαν κατώτερες των περιστάσεων αποτυγχάνοντας να προσελκύσουν για τον ΟΤΕ κάποιον Διεθνή Τηλεπικοινωνιακό Οργανισμό.
Είναι όμως ιδιαίτερης πολιτικής σημασίας  και απαιτούνται καθαρές απαντήσεις εάν κατά την περίοδο αυτή υπήρξε αντικειμενική αδυναμία των τριών Τραπεζών, εάν αποθαρρύνθησαν από τον Υπουργό Οικονομίας για περαιτέρω διερεύνηση ή εάν παρουσίασαν προτάσεις  και δεν εισακούσθηκαν από το κ Αλογοσκούφη.

Ε.  Παρά την διαπιστούμενη αναποτελεσματικότητα των τριών τραπεζών – συμβούλων του Υπουργείου Οικονομίας, τον Μάρτιο του 2008 εμφανίζεται ο κ Βγενόπουλος  να έχει επιτύχει συμφωνία  με την Deutsche Telecom  για την πώληση του  20% του Οργανισμού, ποσοστό μετοχών τις οποίες η MIG  έχει  αρχίζει να αγοράζει συστηματικά από το καλοκαίρι του 2007. Η συμφωνία, όπως ομολογείται δημοσίως σε δήλωση αξιωματούχων της  Deutsche Telecom,  είναι «υπό αίρεση» και προϋποθέτει τη μεταβίβαση διοικητικών δικαιωμάτων στη γερμανική επιχείρηση.

Η αξιολόγηση των γεγονότων αυτών οδηγεί σε σοβαρούς προβληματισμούς  και πολλά ερωτηματικά  σχετικά: α) με την αδυναμία προσέγγισης και συμφωνίας  του ελληνικού δημοσίου με την Deutsche  Telecom  μέσω των τριών τραπεζών οι οποίες είναι  εγνωσμένου διεθνούς κύρους, τεχνογνωσίας και αξιοπιστίας στην Ευρωπαϊκή και Διεθνή αγορά και β) για το γεγονός ότι η συμφωνία που συνομολογείται μεταξύ MIG και Deutsche Telecom γίνεται αμέσως αποδεκτή από τον Υπουργό Οικονομικών κ Αλογοσκούφη, ο οποίος, σύμφωνα με μη διαψευδόμενα δημοσιεύματα, φέρεται  έτοιμος να εκχωρήσει στην Deutsche Telecom  την συνδιοίκηση (50%  - 50% ) του ΟΤΕ.

Ζ.  Με την μεθόδευση  αυτή της Κυβέρνησης  εκχωρούνται ισχυρά διοικητικά δικαιώματα του οργανισμού στη γερμανική επιχείρηση,  αδιαφορώντας για την εκφρασμένη, με έντονο τρόπο, ριζική αντίθεση του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ  Γιώργου Παπανδρέου, των άλλων κομμάτων της αντιπολίτευσης, των εργαζόμενων στον ΟΤΕ και της μεγάλης πλειοψηφίας των πολιτών.
 Το Υπουργείο Οικονομικών  εμφανίζεται να αδιαφορεί, επίσης, για τον έντονο προβληματισμό που προβάλλουν ακόμη και εκείνοι  που συμφωνούν με την μεταβίβαση των διοικητικών δικαιωμάτων στον ΟΤΕ.
Οι προβληματισμοί αυτοί καθίστανται βάσιμοι καθώς είναι προφανές ότι το ελληνικό δημόσιο δεν έχει το απαιτούμενο οικονομικό όφελος  και ζημιώνεται, δεδομένης της στρατηγικής σημασίας, της μεγάλης ακίνητης περιουσίας και των υποδομών του Οργανισμού (πάνω από 20 δις ευρώ),  της ισχυρής θέσης του ΟΤΕ στην ελληνική αγορά, του εύρους των  συνεργασιών του ΟΤΕ με ελληνικές επιχειρήσεις, της θέσης του ΟΤΕ στις αγορές άλλων δύο χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Βουλγαρία – Ρουμανία) καθώς και στις αγορές των κρατών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και των Παρευξείνιων χωρών.
 Αντίθετα είναι προφανές ότι το υπερτίμημα  για την εκχώρηση διοικητικών δικαιωμάτων  εισπράττεται από την MIG  η οποία, πουλά τις μετοχές του ΟΤΕ στη Deutsche Telecom με υπεραξία 40%. Αντίθετα, τα  διαφυγόντα έσοδα για το ελληνικό δημόσιο ξεπερνούν τα  800.000.000 ευρώ στην περίπτωση κατά την οποία θα γινόταν μεταβίβαση αντίστοιχου ποσοστού μετοχών, χωρίς διαμεσολάβηση της MIG.

Στην κοινή γνώμη επομένως δημιουργείται εδραία πεποίθηση ότι ο Υπουργός Οικονομικών  χρησιμοποίησε ως άλλοθι και έναντι υψηλής αμοιβής, για τις τρεις  τράπεζες - συμβούλους, αλλά τελικά επέλεξε ως στρατηγικό εταίρο τον κ Βγενόπουλο λειτουργώντας έτσι ως εγγυητής της υπεραξίας για την εκχώρηση διοικητικών δικαιωμάτων του ΟΤΕ στη γερμανική εταιρεία.

Η πεποίθηση αυτή εδραιώνεται ακόμη περισσότερο καθ' ότι ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών ενώ εμφανίσθηκε στη Βουλή με νομοθετική πρωτοβουλία δήθεν για την προστασία του ΟΤΕ από την επιθετική  κίνηση εξαγοράς του κ Βγενόπουλου, έσπευσε να δώσει εγγυήσεις  για τη μεταβίβαση διοικητικών δικαιωμάτων στη Deutsche Telecom, αμείβοντας πλουσιοπάροχα  την MIG  για τις υπηρεσίες διαμεσολάβησης που προσέφερε.

Η. Παράλληλα, την εποχή που η κυβέρνηση υποτίθεται ότι βρισκόταν σε σύγκρουση με την Marfin Investment Group, με επίκεντρο τον ΟΤΕ, η διορισμένη, από τον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών, Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, μάλλον «έκλεινε τα μάτια» στις οφθαλμοφανείς παραβιάσεις της χρηματιστηριακής νομοθεσίας και των Κανονισμών της Ε.Ε., από την MIG!.
Συγκεκριμένα, το περασμένο Φθινόπωρο, η MIG προχώρησε σε αθρόες, αγορές μετοχών της. Η «στήριξη» αυτή της τιμής των μετοχών ξεπέρασε τα όρια της χειραγώγησης, χωρίς να υπάρξει η παραμικρή αντίδραση από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς!!!

Οι παράτυπες μεθοδεύσεις για τη στήριξη της μετοχής της MIG άρχισαν από τον Αύγουστο του προηγούμενου έτους, την ίδια περίοδο, δηλαδή, που η εταιρεία άρχισε να αγοράζει από το Χρηματιστήριο τις μετοχές του ΟΤΕ, με σκοπό να θέσει υπό τον έλεγχο της το 20% του μετοχικού κεφαλαίου και να αναλάβει αργότερα τον εξαιρετικά επικερδή ρόλο του .... «μεσάζοντα ιδιωτικοποίησης».

Σύμφωνα με τις απαγορεύσεις του ν. 3340/2005 και τις ερμηνείες σε ό,τι αφορά τη χειραγώγηση μετοχής και τις διευκρινήσεις και ερμηνείες των διατάξεων του νόμου όπως παρουσιάστηκαν σε σχετική επιστολή που απέστειλε ο πρόεδρος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, κ. Αλέξης Πιλάβιος, προς όλους τους διευθύνοντες συμβούλους των εισηγμένων εταιρειών, στις 15 Μαΐου του 2007,  οι αγορές ιδίων μετοχών δεν πρέπει να ξεπερνούν ανά ημέρα το 25% του μέσου ημερήσιου όγκου συναλλαγών  των 20 προηγούμενων συνεδριάσεων.  Σύμφωνα όμως, με τα στοιχεία συναλλαγών που παρουσιάζονται τόσο στην ιστοσελίδα του Χρηματιστηρίου Αθηνών όσο και στην ιστοσελίδα της MIG δημιουργούνται σοβαρές ενδείξεις χειραγώγησης της μετοχής  χωρίς καμία παρέμβαση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.


Ειδικότερα, αναφέρονται, ενδεικτικά, οι ακόλουθες παραβιάσεις, που αφορούν στις πέντε μεγαλύτερες σε όγκο συναλλαγών πράξεις αγορών ιδίων μετοχών από την MIG,  για τις οποίες διαπιστώνονται σημαντικές παραβιάσεις ορίων.

Συγκεκριμένα:
Στη συνεδρίαση της 16.8.2007, η MIG προχώρησε στην αγορά 7.712.076 μετοχών. Ο συνολικός όγκος συναλλαγών επί μετοχών της εταιρείας στις 20 προηγούμενες συνεδριάσεις , ήταν 59.935.028 τεμάχια. Συνεπώς, ο μέσος ημερήσιος όγκος ήταν στην προκειμένη περίπτωση 2.996.751 μετοχές και το 25% αυτού, 749.187 μετοχές. Εν προκειμένω, οι αγορές μετοχών ήταν 10,29 φορές μεγαλύτερες από το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο!!!

 

Με ανάλογους υπολογισμούς προκύπτει ότι, στη συνεδρίαση της 14.9.2007, οι αγορές μετοχών  ήταν 8,35 φορές μεγαλύτερες από το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο!!!

Στη συνεδρίαση της 10.8.2007, οι αγορές μετοχών ήταν 5,13 φορές μεγαλύτερες από το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο!!!

Στη συνεδρίαση της 22.10.2007, οι αγορές μετοχών ήταν 6,33 φορές μεγαλύτερες από το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο!!!
Στη συνεδρίαση της 18.10.2007 ,  οι αγορές μετοχών ήταν 6,54 φορές μεγαλύτερες από το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο!!!

Η ανυπαρξία ελέγχων από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς κατά την κρίσιμη εκείνη περίοδο Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2007 δημιουργεί εύλογα και σοβαρά ερωτήματα, καθώς,  κατά την περίοδο που είναι εμφανείς οι τάσεις για επιθετική εξαγορά του ΟΤΕ, επιτρέπεται από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς στην Marfin Investment Group να διαμορφώνει τεχνητά την τιμή και την εμπορευσιμότητα της μετοχής της, δημιουργώντας έτσι περιουσιακά οφέλη για τους μετόχους της και την ίδια την εισηγμένη εταιρεία.

Ερωτάται ο κ. Πρωθυπουργός :
1.       Ποιος αναλαμβάνει, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός ή ο Υπουργός  Οικονομίας και Οικονομικών, την πολιτική ευθύνη για τις προφανείς μεθοδεύσεις που ακολουθούνται εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος κατά τη διαδικασία εκχώρησης των διοικητικών δικαιωμάτων στον ΟΤΕ μέσα από αδιαφανείς διαδικασίες;

2.      Έχει δεχθεί επαρκείς εξηγήσεις από τον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών και έγγραφες τεκμηριωμένες απαντήσεις από τις τρεις τράπεζες – συμβούλους  Eurobank, UBS, Credit Suisse First Boston,  σχετικά με την πλήρη αδυναμία τους και την αποτυχία τους να ανταποκριθούν και να προσφέρουν τις ακριβοπληρωμένες υπηρεσίες τους υπέρ των συμφερόντων του ελληνικού δημοσίου;

3.       Για ποιους πολιτικούς λόγους ο κ. Καραμανλής  επιλέγει να         αποποιείται του κύρους και της  αξιοπιστίας του Πρωθυπουργού,   υιοθετώντας στο  δημόσιο λόγο του ανακρίβειες, ψεύδη και μισές αλήθειες που επιτείνουν τη σύγχυση και την παραπληροφόρηση του ελληνικού λαού; Γιατί αποκρύπτει ότι οι  Ν. 2257/1994 και 2843/2000 των  κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ,  διασφαλίζουν τη διατήρηση του  ελέγχου και της διοίκησης του ΟΤΕ, από το ελληνικό δημόσιο;  Γιατί αποφεύγει     να αναλάβει την ευθύνη για τις συνέπειες  του νόμου 3522/2006 της Νέας Δημοκρατίας με τον οποίο  κατήργησε  αυτές τις προστατευτικές  ρυθμίσεις; Όπως επίσης, για  τις συνέπειες από τη  μείωση της συμμετοχής  του Ελληνικού  δημοσίου στο 28% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΤΕ τον  Ιούνιο του 2007;


4. Είναι σε θέση να αποδεχθεί την πρόταση του  Προέδρου του ΠΑΣΟΚ, Γ. Παπανδρέου, να  σταματήσει αμέσως η διαδικασία εκποίησης ,  να παραμείνει ο έλεγχος του ΟΤΕ στο ελληνικό δημόσιο  και να προωθηθεί ένα ολοκληρωμένο  πρόγραμμα για την αναβάθμιση των υπηρεσιών του  Οργανισμού ,   την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς του  στην απελευθερωμένη αγορά των  τηλεπικοινωνιών,  την ενίσχυση  της  θέσης του τόσο στην εσωτερική αγορά των χωρών της  Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και στις χώρες της περιοχής της  Νοτιοανατολικής Ευρώπης;

5. Γιατί η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς παρέμεινε αδρανής και δεν διερεύνησε τις εμφανείς παραβιάσεις της χρηματιστηριακής νομοθεσίας από την MIG;  Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς αδράνησε με ευθύνη του Προέδρου και των μελών της ή μήπως ακολούθησαν άνωθεν υποδείξεις, παρά τις συνεχείς υποκριτικές διακηρύξεις για δήθεν κάθαρση στο χρηματιστήριο; Πώς εξηγείται πολιτικά η ανοχή της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς για τις χρηματιστηριακές δραστηριότητες της MIG την περίοδο, μάλιστα, όπου στρέφεται στη  μαζική αγορά μετοχών του ΟΤΕ;

6. Προτίθεται να ζητήσει πλήρη διερεύνηση της  υπόθεσης των προηγούμενων 18 μηνών από την Επιτροπή  Κεφαλαιαγοράς , αλλά και τη  συνδρομή των Χρηματιστηριακών αρχών της Γερμανίας , της  Κύπρου, της Μεγάλης Βρετανίας και των ΗΠΑ, στα  χρηματιστήρια των οποίων διαπραγματεύεται η  μετοχή του  ΟΤΕ, της Deutsche Telekom, της  Marfin και της Marfin Popular Bank;

7. Προτίθεται να σταματήσει εδώ και τώρα το  Κυβερνητικό    πρόγραμμα της ιδιωτικοποίησης των  κερδοφόρων Δημοσίων Οργανισμών και  επιχειρήσεων στρατηγικής σημασίας με    μεθόδους αδιαφανείς που θυμίζουν «μπανανία»; 

8. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί τώρα ο κ Πρωθυπουργός, προκειμένου να διερευνηθούν οι πολιτικές, διοικητικές και ποινικές ευθύνες όσων εμπλέκονται στην υπόθεση αυτή καθώς και το ενδεχόμενο παράβασης καθήκοντος;

 

 Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Χρήστος Παπουτσής
Λούκα Κατσέλη
Νίκος Σηφουνάκης
 Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου
Μιχάλης Καρχιμάκης
 Χάρης Τσιόκας
 Γιάννης Μαγκριώτης
  Γρηγόρης Νιώτης
 Στάθης Κουτμερίδης
 Φίλιππος Σαχινίδης